Ředitel společnosti PP Partners, zabývající se PR, Andrej Čírtek, nabídl vedení Nového Prostoru ojedinělý projekt na pomoc prodejcům NP, ve kterém by se přímo a osobně angažovala firma a její zaměstnanci – malá PR agentura s týmem pěti lidí.
,,Cílem je skutečně poznat konkrétního člověka, který potřebuje pomoc, dokáže ji efektivně využít, komunikovat s ním delší dobu a dát mu možnost, aby se dostal ze dna. Chápu, že ne každý prodejce NP se může stát redaktorem, ale věřím, a po výběrovém řízení už i vím, že v řadách prodejců jsou jednotlivci, kteří mají morálně i intelektuálně na to, aby tuto možnost využili. Konkrétně pomůžeme jednomu člověku, ale můžeme dát motivaci všem ostatním,“ říká k projektu Andrej Čírtek.
Pro zaměstnance výdejny Nového Prostoru vyvstal úkol vytipovat možné uchazeče, kteří by odpovídali požadavkům tohoto projektu.
,,Vybrali jsme sedm prodejců,“ říká Stanislava Šplíchalová, vedoucí výdejny NP. ,,Zadali jsme jim dle pokynů PP Partners napsat článek a provést korekturu dalšího textu. Ze všech oslovených se přijímacího řízení zúčastnili tři prodejci. Tento záměr se nám velmi líbí. Pracovní nabídky, které do NP přicházejí, jsou většinou krátkodobé brigády, které jsou fyzicky často velmi náročné. Držíme vítěznému uchazeči palce a věříme, že bude čestně a úspěšně reprezentovat nejen sebe, ale i své kolegy.“
Po několika dnech rozhodování si agentura PP Partners vybrala z kandidátů Zdeňka Straku, autora tohoto článku.
Když jsem se dozvěděl o výsledku výběrového řízení nemohl jsem se ubránit radosti a zářivým úsměvům. Včas mi došlo, že moje nadšení není zdaleka na místě, protože můj úspěch je zároveň zklamáním pro moje kolegy, kteří skončili na druhém a třetím místě. Na druhou stranu vím, že jsem dostal obrovskou příležitost, kterou nesmím promarnit.
Jedná se o dobře placenou brigádu, na kterou by v případě úspěšného průběhu měla navázat možnost získat bezplatně bakalářské vzdělání v oboru komunikace na některé vysoké škole. Další šancí je po získání praxe dostat možnost stálého pracovního místa v některém komerčním českém médiu.
S tímto projektem jsem seznámil i některé své zákazníky, kteří si u mě kupují časopis a zajímá je, jak se mi vede. Všichni mi drželi palce a tvrdili, že to určitě zvládnu. Když se začali vyptávat na výsledek přijímacího řízení, říkal jsem s patřičně protaženým obličejem smutně:,, Vybrali toho nejlepšího.“ Všichni, s jedinou výjimkou, mi okamžitě začali gratulovat a ujišťovat mě, že to jinak dopadnout nemohlo. Pouze jedna zákaznice mi řekla, ať si z toho nic nedělám, že určitě přijde jiná příležitost. Když jsem jí řekl, jak to opravdu dopadlo, pozvala mě na víno a dlouho do noci jsme si povídali. Po celou dobu, i když už byla tma, nesundala sluneční brýle, protože měla každou chvíli oči zalité slzami. Byla dojatá a šťastná stejně jako já. Díky tomuto projektu jsem si uvědomil, že mí zákazníci mi fandí a že jsou víc než jen zákazníci. Jsou to moji přátelé a kamarádi. Děkuji vám.
Fandím všem firmám či osobnostem, které dokážou projekt napodobit a umožnit kolegům z NP, aby získali podobnou příležitost, třeba i v jiných oborech. Sám udělám vše proto, aby se za mě nemusel nikdo z výše jmenovaných v tomto článku stydět. O pokračování tohoto unikátního projektu vás budu pravidelně informovat.
Váš prodejce Zdeněk, náměstí Jiřího z Poděbrad